Ja sabies què estava malament, ara ja saps com és la forma correcta. Saps els perquès? Si la resposta és no, pregunta-ho a classe!

 

 

VERBS

també ens agradaría que arreglem arregléssim l´antena de TV

Les obres deurien començar  haurien de començar al mes d’ agost

encara que tinguem que haguem de pagar una mica mes tots (o hàgim de)

Jo crec que es prioritari, aquest aquests veïns pateixin pateixen cada vegada que plou

 

PRONOMS

Estic totalment d`acord amb la teva proposta, jo també he proposat ho el mateix.

A la propera reunió d’escala ens us     tractin tractarem el punt següent:

hi ha alguns veïns que quan baixen les escombreries per l´ascensor, ho el deixen brut i crec que seria necessari parlarlo ho per poder solucionar el problema.

En segon lloc, caldria remarcar-lis los que la seguretat a l`escala es cosa de tots.

si no la tenem tenim caldria que els hi fes arribar una copia (a ells)

crec que hauria falta que hi s’   s’hi instal.lés un ascensor

La segona opció ès pintar-lo l i arreglar-lo ’l nosaltres

Crec que hauriem de canviar- _ho__ tot, perque pintar és aplaçar el problema.

Jo tinc un amic que es dedica a la reparació de terrats, i el vaig veure la setmana passada, hi el i li vaig demanar un pressupost que quan ho el tingui…

GRAMÀTICA

és molt important que tots els veïns ens concienciem, de tancar la porta sobretot per a la nit.

Com vostè sap, hi ha veïns que tenen gos en a les seves vivendes

Nosostres creim Nosaltres creiem que la millor soluciò serà

Una altra soluciò seria tapar-la amb ciment però el cost demandès mès diners per invertir augmentaria (o hauríem d’invertir més diners perquè el cost seria superior)

tots estem d’acord que ha de ser reparat, perque creiem que és una mica perills perillós, ja que ens veiem obligat obligats a obrir la porta sense saber qui es

M.Hble. Sr. President.   Li Proposso un tema a tractar per a la seguent reunió:

Com va dir un dels veïns del àtic es el sr. Pedro tenen problemes de  d’ humitat els quatre veïns del àtic.

Per tant cal demanar varis diversos pressuposts entre tots els veïns, quan quants mes millor.

ja fa uns anys es va presentar un pressupost, quan arribem vam arribar a viure allí aquí, pero quedo va quedar en res

el pressupost que ens han lliurat aquest està a l’abast de la vostra economia.

 

VOCABULARI

… ajustar el temporitzador de la luz llum.

Jo proposso que quan prenem premem l’interrutor d’alguna planta  (verb prémer)

Quan tinguem varis pressuposts, demano una reunió per tomar prendre una decisió.

Si la deixessim per un altre any mès hauriem  tindríem un pressupost mès gran que el d’ara